Thursday, January 7, 2010

m.a.i.n.k.u.t.u

korang pernah "main kutu"? bukan main kutu yang ada banyak melekat kat rambut korang tu..haha.."main kutu" salah satu cara korang simpan duit tapi dengan penyertaan orang lain dan selalunya dibayar pada akhir setiap bulan oleh peserta kepada peserta yang layak dapat pada bulan tersebut. this year tahun kedua aku main kutu dengan staf ofis lain. kalau x silap ada 22 orang (+ aku skali)yang turut serta main kutu ni.

minimum bayaran RM100 seorang dan setiap bulan 2 orang akan dapat duit. means sampai bulan 11 la permainan ni berlangsung. bayaran oleh pemain adalah pada hari ketiga selepas pembayaran gaji. aku dapat turn bulan 6 dan terakhir kot..hehe..nak bagi tahu, aku main 2 nama. so sekali dapat kutu dalam RM1200 + bulan ke 11.pergh, banyak siot!! bleyla aku guna duit tu untuk perkara2 perlu.kan cik um comey?:)

7 comments:

  1. bagus2, pasni ko bley g melancong lg:)

    ReplyDelete
  2. belikan um cincin masuk dalam perkara2 perlu tak? :P

    ReplyDelete
  3. a'ah, t'masuk dalam perkara2 perlu:)

    ReplyDelete
  4. dulu ai pernah main kutu sampai RM400 for 5 person. banyak tapi cycle dia tak lama. besh ooo...

    ReplyDelete
  5. DdLaLa

    nape tahun ni x main?


    cheche

    bank pun aku dah de..hehe

    ReplyDelete