Thursday, August 13, 2009

H.1.N.1

Sekarang seluruh dunia heboh ngan H1N1 dan Malaysia pun tidak terkecuali menerima tempias. Sehingga kini angka korban Influenza A (H1N1) di negara ini sudah mencecah 44 orang. Walaupun terdapat pelbagai pihak yang bercanggah pendapat berhubung langkah kerajaan untuk mengekang penularan wabak ini, aku berpendapat kerajaan telah melakukan yang terbaik. Cuma rakyat negara ini x amik serious wabak ni  and as a result langkah2 yang dibuat kerajaan kurang berkesan. Sebenarnya aku baru je baik daripada demam juz selsema n batuk belum hilang lagi. 2 ari aku dapat mc daripada doc.ms aku kt klinik swasta tu, hampir sejam aku menunggu. Ramai sgt pesakit yang dtg mempunyai simptom H1N1.nasib baik bukan aku yang dpt H1N1 tu.doc tu siappesan, jika demam semakin teruk disarankan pergi ke hospital kerajaan. Ishh, hospital swasta x nak amik pesakit H1N1 ke? Pada aku, tanggungjawab membendung wabak ini perlu diambil bersama dengan swasta dan bukan diletakkan atas bahu kerajaan semata2. until today tiada lg vaksin yang betul2 bley membantu mengekang H1N1. so kepada sume, ambillah langkah berjaga2. Mencegah lebih baik daripada merawati.

No comments:

Post a Comment