Sunday, December 27, 2009

s.t.r.e.s.s.e.d

huhu..aku stress..keje banyak..ingatkan bile dah akhir tahun ni, keje dah kurang sket tp ni x. makin bertambah.lantakla ngan keje bertimbun ni, aku cuti for the whole of dis week..hahaha..tp yg wat aku hairan, bos tau aku ni de banyak keje tp dia bagi aku keje lg..pegawai yg kurang keje, makin kurang keje bos beri..huhu..

mungkin betul kot apa yg Tan Sri Sam cakap:

"Kalau bos percaya kat kita, kita tahu buat kerja. dia akan beri lg byk keje kat kita n sebaliknya"

masalahnye, bila kerja dah banyak ni. kerja lain akan tertangguh gak. camne eh?

pic by flickr

2 comments:

  1. hihi
    betul, mila

    bos selalu bagi keje kat org yang efisen
    maka bertambah la kerja mereka
    tapi akan sampai satu tahap, mereka yang efisen ini akn burn out atau de motivated

    kerana bagi mereka yang tidak efisen itu
    walaupun sebenarnya satu hukuman
    bila bos tak bagi keje, menjadi satu anugerah bagi mereka
    boleh balik on time, tak pening kepala, gaji sama je masuk

    oh, kenapa aku berbunyi sangat bitter?
    melalui pengalaman la
    hehe

    ReplyDelete
  2. huhu..tu la probnye. yg xde keje, makin xde keje.
    kita ni bley hd x semangat nak g keje nanti.

    ReplyDelete