Wednesday, February 4, 2009

c h a r k u e w t e o w & u p t o w n d a n a u k o t a


ahad lepas (1 Feb 2009) sempat gak aku window shopping kt uptown danau kota. .tp ahad 2 aku diarahkan bersama-sama PSU, KPSU dan TSUB yang lain untuk 'menghadirkan diri' ke pejabat..kul 10 pagi aku dh sampai kat ofis..kami dikehendaki untuk menyiapkan maklumat bagi KSU yang akan hadir dlm Universal Periodic Review (UPR) di New York pada 6 Feb 2009..

Sampai2 je, trus wat discussion ngan TSUB..my immediate bos dtg lmbt sket coz die kene attend kenduri..so ms discussion tu byk gakla ammendments yang aku kene betulkan..huhuhu..kul 645 petang baru kita org balik..then aku terus amik um kt equine..after maghrib ktorg b'tolak ke uptown..otw, um mintak singgah kt maybank putrajaya..die nak withdraw duit tuk byr duit keta then br ktorg gerak ke uptown...

dlm keta tu, um tanye aku 'mazlan ckp de gerai makanan sedap kt wangsa maju.specialities die nasi lemak dan char kuew teow. awk tau x kt mn tempat 2?'..aku jwbla 'rasa2nye cam tau je kt mn tp sy x pernah mkn kt c2'..dgn konfidennya aku memandu keta g tempat yang ditujui..mmgla aku x pernah pegi kt c2 tp member2 aku pernah cite kt mn tempat 2..tawakal je la..hehehe

aku sampai dalm kul 10mlm..bile smpai kt tmpt 2, aku tgk bkn main ramai orang kt c2..nama gerai 2 is Mali's Corner..die punye panjang barisan 2 jgn ckpla..um ckp 'awk, xyhla mkn kt cni.lain kali je la kita dtg mkn kt sini'..aku ckpla 'ala, lain kali 2 bile?, kite tunggu jap..mesti org x ramai beratur'..dlm 30 minit gak aku beratur, baru dpt order..um?die cari tempat duduk..hehehe..org ramai, xkan aku nak soh die beratur skali ngan aku..kang xdpat plak tempat duduk..aku order char kuew teow special n um order char kuew teow besar..sungguh aku ckp, char kuew teow die sedap bangat!!!..x sia2 beratur lama2..patutla ramai pelanggan die..

then ktorg grak ke uptown.klw ikutkan uptown ni x jauh pn drr umah aku..dlm 3-4 km je..mybe ktorang sampai awal, so byk lg gerai yang x bukak n orang punx ramai lg..um ajak pusing2 dl..die nk tgk2 dl, then br nk beli pe yg berkenan..dh tawaf 2 kali br um berkenan nak beli baju..okla, tshirt RM10, gwed still under budget...then jalan2 lagi die bli lagi gelang,harga die RM4 klw x silap la...aku igt tu penghabisan barang die akn bli tp tekaan aku meleset!..die nk bli gelang bling bling  plak which is harga di RM16..aku tanye die 'awk de duit lg ke?'..um jwb 'ade..cantik ar gelang tu'(dengan muka mohon simpati aku)...bkn pe, tp dis year byk yg ktorg plan nk wat..n sume plan tu perlukan duit..so aku ckp 'bli je la'..dgn muke berseri2 die dpt pe yg dihajati..oleh kerana dh larut mlm, ktorg pn beransur dr uptown menuju ke equine (aku kene anta um balik)..

sebelum 2 singgah jap kt affin bank nk bayar duit keta..lebih kurang kul 12tgh mlm br smpai equine then br blik ke gombak pas anta um..itu jela aktiviti aku sepanjang hari ahad..

3 comments:

  1. Mali's Corner...hehehehehehe perghhhh!!! mmg sedap bangat...!! K.yt masa 1st datang pun dok beratur lebih kurang setengah jam.. tapi hasilnyer mmg berbaloi..

    so bila nak belanja K.yt gi mamam kat Mali's nie.. :P

    ReplyDelete
  2. milaaa...

    aku baru tau kau ada blog!

    betul la um..

    detail tu..cucuk duit pun nak cakap.

    hehe

    ReplyDelete